InnoSport

Järjestelmän päivitys

August 8, 2016 in Kehitysblogi, Palvelinpäivitys

Teemme tänään ja huomenna järjestelmän päivityksiä, jonka johdosta palvelun käytössä voi esiintyä katkoja.

InnoSport

Keskivartalon aktivointi ja kehonhallinta sisältöpäivitys osa 2/2

May 20, 2016 in Fyysinen harjoittelu

Fysiikkakirjastoon on päivitetty 15 uutta harjoitevideota, joiden teema on keskivartalon sekä kehonhallinnan aktivointi ja kehittäminen. Haastavien hyppy ja käsi liikevariaatioiden avulla kehität keskivartaloa, kehonhallintaa, tasapainoa sekä asentoaistia.

 

InnoSport

Keskivartalon aktivointi ja kehonhallinta sisältöpäivitys osa 1/2

January 28, 2016 in Fyysinen harjoittelu, Uncategorized

Fysiikkakirjastoon on päivitetty 20 uutta harjoitevideota, joiden teema on keskivartalon sekä kehonhallinnan aktivointi ja kehittäminen. Harjoitteiden avulla kehität samalla tasapainoa sekä asentoaistia (proprioseptinen harjoittelu). Nämä ovat tärkeitä perusasioita jokaiselle tavoitteelliselle urheilijalle. Harjoitusmuoto sopii hyvin nuorille urheilijoille, joiden kehontuntemus/hallinta ei ole vielä kehittynyt riittävän hyvälle tasolla. Lisäksi harjoitteet soveltuvat erityisesti niiden lajien fyysiseen harjoitteluun,  joissa kehon asennon tuntemuksella on suuri rooli esim. mäkihyppy, maalivahtipelaaminen eri lajeissa, uinti, purjehdus.

Harjoitustapa:

Jalkojen osalta ollaan joko paikallaan tai otetaan askelkyykky eteen tai taaksepäin. Toinen jalka nostetaan aina eteen 90 asteen kulmaan. Jatkokehittelynä voisi hyvin olla liikeaskel sivulle jolloin asennon pysäyttämiseen tarvitaan enemmän sivusuuntaista hallintaa. Käsien liikkeinä on käytetty nostoa alhaalta ylös, heiluria ylös- tai sivuttaissuunnassa sekä sivutyöntöä. Monissa malliliikkeissä sivuliike tahdään siten, että loppuasento on ns. ristipito.

Painona on käytetty normaalia levypainoa. Välineeksi urheilijoille käy mikä tahansa paino, kuntopallo, käsipaino tms., kunhan siitä saa tarvittavan hyvän otteen. Hyviä painoja ovat myös erilaiset vedellä tai hiekalla täytetyt säkit. Painon tarkoitus on aiheuttaa liikemomenttia, jota vastaan keho pysäytetään ryhdikkääseen asentoon. Tavoitteena ei siis ole voimaharjoittelu ja tästä syystä painojen kilomäärä on syytä pitää varsin kevyenä. Pitää myös muistaa että liike-energia nostaa painon määrä => mitä isompi liike sitä vaikeampaa ja haastavampaa liikkeen pysäyttäminen on.

Sopiva paino yleisesti voisi olla 2,5kg yläkoululaiselle, 5kg 16-20v urheilijalle ja 7,5-10kg aikuiselle urheilijalle. Liika paino muuttaa harjoituksen helposti ylävartalon ja käsien voimaharjoitukseksi. Jos tavoitteena on keskivartalo, tasapaino ja kehonhallinta niin kannattaa mielummin keskittyä lisäämään haastetta ensin liikemomentilla.

Yleisenä ohjeena toistojen suhteen on 8-10 toistoa/liike, jonka jälkeen 30-60s palautus. Jokainen liike on kuitenkin oma kokonaisuus ,eikä kaikkia kannata tehdä putkeen. Harjoituksen edetessä urheilijat alkavat väsyä ja on perusteltua tehdä esim 2-3 liikettä, hetken palautuminen ja sitten taas muutama toisto lisää.

Huomio, että jos jokainen liike sujuu hyvin tai “täydellisesti”, tarvitaan lisää haastetta, joko painon tai liikemomentin muodossa. Kun tekeminen tuntuu haastavalta ja jokainen liike ei aina onnistu, ollaan oppimisessa ja kehittymisessä oikealla alueella.

Harjoitusvaikutus:

Harjoitusmuoto parantaa monia asioita, joista tässä tärkeimmät:

– Keskivartalon aktivointi ja kontrolli korostuu. Sen hallinnalla lantio ja  raajat pystyvät pysymään hyvässä ryhdissä.

– Tasapainokyky, koska loppuasento on aina yhden jalan varssa. Ns. asentoaisti paranee eli urheilijalla on käsitys missä asennossa (ojennuksessa, koukussa, kuinka suorana ym.) mikäkin ruuminnosa on.

Harjoitusvaikutus on enemmän hermostollinen ja tämä tuntuu mahdollisesti erityyppisenä fyysisenä väsymyksenä.

Päivityspaketti on osa laajempaa kokonaisuutta fyysisen harjoittelun harjoitekirjastoon, josta seuraavassa 2/2 osassa lisäelementteinä tulevat hypyt sekä juoksut/kävelyt.

—————————————————————————————————————————————————————-

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjasto verkossa: Yli 3400 harjoitevideota, harjoitevideoita yli 20 välineellä, yli tuhat oman kehon painolla tehtävää erilaista harjoitevideota. Lue lisää tai tilaa itsellesi tästä >>>

fyysinen harjoittelu

InnoSport

InnoSport uudistuu!

August 12, 2015 in Futsal, Fyysinen harjoittelu, Jääkiekko, Jalkapallo, Käsipallo, Kehitysblogi, Lentopallo, Piirtotyökalu, Ringette, Salibandy, Tarjoukset

Hinnat uusiksi.

Ihan ensimmäisenä laitoimme valmentaja- ja joukkuelisenssien hinnat uusiksi, jotta jokaisella suomalaisella valmentajalla tai urheilijalla olisi parempi mahdollisuus hyödyntää yli 10v verkkoon tuotettuja valmennussisältöjä.

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjasto – 39€ /vuosi /hlöfyysinen harjoittelu
– sisältää edelleen kaikki samat ominaisuudet kuin aiemminkin, vain hinta muuttuu
– yli 3400 videoharjoitetta
– kaikki uudet sisällöt päivittyvät automaattisesti (ei lisäkustannuksia)

Rekisteröidy ja osta fysiikkakirjaston lisenssi >>>

Lajien harjoitekirjastot – 49€ /vuosi /hlö
– sisältää edelleen kaikki samat ominaisuudet kuin aiemminkin, vain hinta muuttuu
– sisältää lajin harjoitekirjaston (jääkiekko, jalkapallo, lentopallo)
– piirtotyökalun rajaton käyttöoikeus (jääkiekko, jalkapallo, ringette, futsal, käsipallo, tulossa myös: koripallo ja lentopallo syyskuussa 2015)
– sisältää myös fyysisen harjoittelun harjoitekirjaston käyttöoikeuden

Rekisteröidy ja osta lajikirjaston lisenssi piirtotyökalulla >>>

Joukkuelisenssit – 99€ /vuosi /joukkue tai ryhmä
– sisältää edelleen kaikki samat ominaisuudet kuin aiemminkin, vain hinta muuttuu

Tilaa joukkuelisenssi helposti ja nopeasti verkosta >>>

Verkkopalvelun ja sisältöjen kehitystyö jatkuu koko syksyn.

Tablet ja mobiili yhteensopivuus kaikille videoille        personal trainer innosport

Paljon ja pitkään toivottu ominaisuus on toteutettu verkkopalvelussa. Olemme kääntäneet kaikki videomme yhteensopiviksi mp4-formaattiin, joten videot pelaavat nyt mm. Apple ja Android-laitteilla.

Lisäksi lisäsimme kirjautumisaikaa käyttäjille, jolloin monipuolisen videokirjaston käytettävyys paranee. Valmentajana voit nyt esim. etukäteen valita harjoitevideot harjoitusohjelmaasi ja voit jättää sivun auki, kunnes olet harjoituksissa. Palvelu ja videot ovat heti valmiina käytettävissä valmennustilanteissa, eikä palveluun tarvitse enää uudelleen kirjautua.

 

Salibandypalvelu muutti uuteen osoitteeseen

Salibandyn Online verkkopalvelu on siirtynyt uuteen osoitteeseen 1.8.2015 alkaen. Jatkossa palvelu toimii www.floorballcentre.com osoitteessa.innebandy floorball centre

Floorball Centre -palvelu on Salibandyliiton ja InnoSportin yhteistyössä toteuttama ja verkossa toimiva salibandyn tietoresurssi ja työkalu salibandyvalmentajille. Sen avulla salibandyvalmentajat voi lisätä valmennusosaamista, kehittää harjoittelua, suunnitella harjoitteita ja harjoituksia sekä jakaa tietotaitoa seuran sisäisesti.

Floorball Centre -palvelu sisältyy osana Salibandyliiton tarjoamaan valmentajalisenssiin. Valmentajalisenssin ja käyttöoikeuden FBC-palveluun voit hankkiä tästä linkistä.

Muita uutuuksia

Julkaisemme lähiaikoina myös lisää uutuuksia InnoSport palveluun liittyen. Tulossa on mm. piirtotyökalupäivityksiä ja uusia valmennussisältöjä. Lisäksi teemme myös uudistuksia palvelun eri ominaisuuksiin (käytettävyys), joista tiedotamme erikseen. Stay Tuned!

InnoSport

 

InnoSport

Plyometrinen harjoittelu mini-aidoilla

June 9, 2015 in Fyysinen harjoittelu, Harjoitusvälineet

Mini-aidat ovat loistava harjoitusväline plyometriseen harjoitteluun. Alla olevalla 15min videolla näet useita eri harjoitteita, joita voit toteuttaa mini-aidoilla. Lisää harjoitteita löydät InnoSport fyysisen harjoittelun harjoitekirjastosta, jonne on päivitetty 55 harjoitevideota mini-aidoista.

Plyometrista harjoittelua voit integroida kaikenikäisten urheilijoiden harjoitusohjelmaan taitotaso huomioon ottaen. Plyometrisissa harjoitteissa suorituksen toistot ovat aina hyvin rajallisia. Aloittelijoilla suorituksen vauhtia tärkeämpää on oikeiden liiketaitojen ja -tekniikoiden oppiminen. Kun oikeat tekniikat opitaan, liikkeet tulee tutummaksi, niin vauhtia voi ja pitääkin lisätä suorituksiin aina maksimaaliseen vauhtiin asti. Turvallisen harjoittelun kannalta harjoitteet kannattaa suunnitella progressiivisesti siten, että ne etenevät helposta vaikeaan ja vauhtia lisätään pikku hiljaa lisää suorituksiin.








Plyometrinen harjoittelu mini-aidoilla soveltuu erinomaisesti vauhtia ja suunnanmuutosta vaativien joukkuelajien harjoitteluun, kuten salibandy, jääkiekko, jalkapallo, koripallo, lentopallo ja käsipallo. Harjoittelun avulla voit kehittää nopeutta, voimaa, räjähtävyyttä ja ketteryyttä. Mini-aidoilla pystyt myös toteuttamaan loistavia harjoitteita mm. liiketaitojen, kehonhallinnan, suunnanmuutosnopeuden ja suunnanmuutosvoiman harjoittamiseen.

Mini-aidat InnoSport verkkokaupastainnosport verkkokauppa

InnoSport verkkokaupasta on saatavilla sekä 15cm että 30cm korkuisia mini-aitoja. Tämän lisäksi, saatavilla on myös mini-aitojen pidentäjä, jonka avulla voit lisätä mini-aitojen korkeutta vielä 15cm lisää. Aidat ovat erittäin kevyitä (paino alle 500g)  ja siksi helppo kuljettaa mukana harjoituksiin.

Tilaa mini-aidat täältä >>>

InnoSport

Nopeusharjoittelu vastuksella ja avustuksella

May 20, 2015 in Fyysinen harjoittelu

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjastoon on päivitetty yli 40 uutta harjoitusvideota nopeus- ja liiketaitoharjoittelumalleista, joissa käytetään apuvälineenä erilaisia vastuskumi & vyö yhdistelmiä liikkeen vastustamiseen ja avustamiseen.

Harjoitteissa keskitytään erityisesti juoksuliikkeen jarruttamiseen, suunnanmuutosnopeuden kehittämiseen ja ykkös-askeleeseen (liike-askel) vastuksella ja avustuksella.

Rekisteröidy ja katso malliharjoitteita fysiikkakirjastosta >>

Muutama malliharjoite InnoSportin YouTube-kanavalta:

Apuvälineenä käytettävät harjoitusvälineet

Harjoitusvälineenä on käytettynä kolmea erilaista vastuskumi & vyö yhdistelmää, jotka mahdollista hieman erilaisen liikkeen vastustamisen ja avustuksen harjoittelussa.

1. Gamespeed360 harjoitusväline  vastuskumit vastusvyö

– ehdottomasti monipuolisin harjoitusväline nopeus- ja liiketaitoharjoitteluun vastuksella ja avustuksella, koska vyö-yhdistelmiä useita erilaisia

– vyöt mahdollistavat vastuksen kaikista suunnista liikkumisen suhteen

– vyön kiinnittäminen lantionseudulle

2. Vastuskumi & vyö 

– tukeva ja vahvarakenteinen vyö, jonka taka- ja sivuosaan pystyy kiinnittämään vastuskumi

– mahdollistaa liikkeen vastustamisen ja avustuksen takaa ja sivusta

– vyön kiinnittäminen lantionseudulle

3. Reiden ja lonkan vetäjä 

– 2 pienempää vyötä, jotka kiinnitetään polven yläpuolelle reiteen

– vastustaa ja avustaa liikettä reisien tasolta