Liikkumisen kehittäminen salibandyssa.

huhtikuu 9, 2013 in Salibandy

Uusimpana liikenopeusharjoittelun videot.

Salibandykausi alkaa olemaan ”paketissa” suurimmalla osalla joukkueista. Uuden kauden suunnittelu ja rakentaminen joukkueiden ja harjoittelun suhteen on kuitenkin jo kovasti käynnissä. Harjoittelussa painopiste muutuu lajinomaisesta harjoittelusta enemmän fyysisen harjoittelun pariin. Ja perusasioiden äärelle.

Yksi merkittävin peruasia salibandyssa on pelaajan liikkuminen. Kaikissa pelitilannerooleissa: pallollisena ja pallottomana hyökkäyspelissä tai pallollisen tai pallottoman puolustajana. Sitä ei koskaan harjoitella riittävästi, yksilöllisesti tai riittävän monipuolisesti, vaikka se on pohja kaikelle onnistuneelle suorittamiselle. Pelaaja voi aina olla nopeampi, ketterämpi, taitavampi liikkumaan tasapainoisesti ja räjähtävämpi liikkeissään kentällä. Lisäksi liikkumisen merkitys taitona kasvaa joka vuosi, kun peli nopeutuu.

Yli 103 videoharjoitetta.

Salibandyn harjoitekirjaston lajitaito-osioihin on päivitetty 103 videoharjoitetta liikkumisen kehittämisestä. Aluksi voit hyödyntää fysiikkakirjaston liiketaitotesteillä pelaajien lähtötason mittaamisen liiketaidoista. Sen jälkeen tiedät enemmän yksilöllisesti pelaajien liikkumisen valmiuksista, sekä mitä ominaisuuksia kenenkin pelaajan kannattaa kehittää kesäharjoittelussa.

Harjoitekirjastosta löydät monipuolisia ja moniulotteisia liiketaitoharjoitteita peliasennon, liike-askeleen, hyppy&alastulon ja suunnanmuutosaskeleen harjoittamiseen. Lisäksi uusin sisältöpäivityksemme yli 20 erilaisesta liikenopeusharjoitteesta täydentää harjoitemallivalikoimaa entisestään.

Hyödynnä sisällöt. Suunnittele ja kehittele harjoitemallien pohjalta lisää omia lajitaitoharjoitteita, joilla voit pelaajien liikkumista kehittää.

salinbandyn harjoitteita