InnoSport

Mitä näillä harjoitusvälineillä tehdään?

syyskuu 22, 2014 in Fyysinen harjoittelu, Harjoitusvälineet

Kesä ja kesäiset kelit alkavat olemaan taakse jäännyttä elämään, kun syksy ja syksyn sateet saapuvat. InnoSport juhlistaa verkkokaupassa hyvin mennyttä kesää End-Of-Summer alennuskampanjalla. Laitoimme KAIKKI SUOSITUIMMATKIN harjoitusvälineemme 14 päivän ajaksi sellaisiin hintoihin, joita verkkokaupassamme ei ole ollut 6 vuoteen tarjolla. Nyt jos koskaan edut kannattaa hyödyntää!

Klikkaamalla kuvasta pääset suoraan sivulle, jossa kaikki tarjoustuotteet ovat esillä.

innosport harjoitusvälineet

Millaisia harjoitusvälineitä on tarjouksessa ja mitä niillä voi tehdä?

1. Vastusnauhat eli minibandit
Suosittuja kuminauha ”looppeja”, joista löytyy 4 eri jäykkyyttä eri värien mukaan. Soveltuvat kaikentasoisille kuntoilijoille ja urheilijoille. Vastusnauhoja käytetään mm. aktivoivissa lämmittelyissä, jolloin voidaan ehkäistä loukkaantumisia. Jalkojen ympärillä niillä voit harjoituttaa pieniä lihaksia lantion, ja alavartalon seudulla. Käsien ympärillä niillä voit harjoituttaa mm. hartioita ja olkapäitä. Osta täältä >

2. JC Vetokumit
Ei ole yhtään liioiteltua sanoa, että tämä on maailman paras vastuskumi. Maailman parhaan siitä tekee seuraavat asiat: laadukas vastuskumi, kestävät kahvat ja kiinnikkeet, vastuskumeja yhdistävä ”looppi”, joka antaa harjoitusvälineelle uskomattoman paljon erilaisia käyttövaihtoehtoja. Tämän loopin avulla saat sen kiinni lähestulkoon mihin tahansa ja voit itse säätää harjoituskorkeutta eli voit harjoitella kaikissa eri suunnissa ja tasoissa. Loistava harjoitusväline keskivartalon stabilointiin, käsien, hartioiden ja olkapäiden voimaharjoitteluun sekä kuntouttamiseen. 5 eri jäykkyyttä eri väreillä. Osta täältä >

3. Foam roller eli putkirulla
Tämän foam rollerin ero useimpiin markkinoilla oleviin muihin putkirulliin on siinä, että tämä putkirulla ei ”lässähdä”. Se kestää kovaa harjoituskäyttöä ja säilyttää muotonsa yli 3 kertaa pidempään kuin tavalliset muut rollerit. Loistava harjoitusväline lihashuoltoon ja aktivoiviin lämmittelyihin. Vaahtomuovirullalla tehty itsehieronta avaa nopeasti jumiutuneet lihakset ja avaa tehokkaasti liikeratoja sekä kehittää liikkuvuutta. Osta täältä >

4. Supervastusnauhat
Supervastusnauhat ovat pitkiä ”looppeja” ja erittäin vahvoja vastusnauhoja. Niitä on 12 eri vastusta, aina pienestä vastuksesta erittäin raskaaseen vastukseen. Supervastusnauhoilla pystyt tekemään tehokkaita kokovartalon, ylä- tai alavartalon lihaskuntoharjoituksia. Niitä käytetään vastuksena mm. liikkumisissa, dipeissä, leuanvedossa tai tankojen päissä erilaisissa nostoharjoituksissa. Osta täältä >

4. Rumble roller ja trigger point hieronta
Harjoitusvälinemarkkinoiden tämän vuoden hittituote. Monet ovat antaneet tälle harjoitusvälineelle lempinimen ”Jyrä”. Tällä harjoitusvälineellä monet ovat myös treenanneet itsensä mustelmille, kun luulevat harjoitusvälinettä käytettävän tavallisen putkirullan tapaan. Ei. Vaikka rumble roller soveltuu rullaukseenkin, niin sen ensisijainen käyttötarkoitus on hyvin kohdennetussa trigger point hieronnassa.

Triggerpisteet ovat lihaksissa tai muissa pehmytkudoksissa sijaitsevia erittäin arkoja pisteitä tai solmuja, jotka voivat aiheuttaa kipua tai arkuutta ja säteillä heijastealueille muualle kehoon. Trigger pointin perusidea on näiden myofaskiaalisten pisteiden hieronta, jolla on tarkoitus pehmittää elimistön pehmytkudoksia. Rumble rollerissa kohollaan olevat ”nystyrät” ovat mainiota juuri tähän käyttötarkoitukseen. Osta täältä >

5. Reaktiopallot
Reaktiopallo on hauska ja haastava harjoitusväline kaikenikäisille ja kaikentasoisille urheilijoille lajista riippumatta. Se sopii harjoitusvälineeksi lajeihin, joissa tarvitaan nopeaa reagointikykyä ja hyvää silmä-käsi-koodinaatiota. Reaktiopallolla voit tehdä haastavia harjoituksia yksin tai parin kanssa. Kun pudotat tai heität epäsäännöllisen muotoisen reaktiopallon seinään tai lattiaan, se ponnahtaa odottamattomaan suuntaan ja joudut nopeasti reagoimaan pallon uuteen suuntaan, jotta saat sen kiinni. Osta täältä >

 

Katso kaikki tarjoustuoteet täältä >

InnoSport

Uudet hyppyharjoitteet fysiikkakirjastossa

syyskuu 18, 2014 in Fyysinen harjoittelu

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjastoon on avattu uusi välinekategoria: boxit & korokkeet. Samalla sisältöä on päivitetty uusilla hyppyharjoitteilla, joita tehdään lattia – koroke/boxi – lattia -yhdistelmiä hyödyntäen.

innosport fyysinen valmennusKaikki uudet harjoitteet näkyvät lisenssikäyttäjillä automaattisesti. Ilmaisella puolella rekisteröityneille käyttäjille on aktivoitu näkymään ainoastaan muutama malliliike.

Rekisteröidy, tutustu ja tule lisenssikäyttäjäksi >>>

Harjoitekirjastossa on tällä hetkellä 3253 fysiikkaharjoitetta videona, yli 20 eri välineestä, oman kehon painolla tehtäviä liikkeitä unohtamatta. Harjoitekirjasto on sisällöltään ja laadultaan Suomen kattavin ikinä verkkoon Suomessa rakennettu ”harjoitepankki”.

Harjoitekirjaston sisällöt lisääntyvät vielä kuluvan loppuvuoden aikaan runsaasti uusilla harjoitteilla sekä erilaisilla uusilla valmiiksi tehdyillä harjoitusohjelmamalleilla, joita käyttäjät voivat ladata nopeasti yhdellä klikkauksella itselleen.

 

Plyometrinen harjoittelu – hyppyä ja loikkaa

Boxeja ja korokkeita apuna käyttäen tehtävät hyppyharjoitteet, joita on päivitetty harjoitekirjastoon, toimivat loistavina harjoitteina, kun haluat kehittää valmennettavillasi mm. räjähtävää voimaa ja voimantuottonopeutta.

Boxeilta tai boxeille suoritettavat hyppyharjoitteet ovat vaativia plyometrisia harjoitteita, joten urheilijalla tulee olla riittävän hyvä lähtötaso hyppelyharjoittelun toteuttamiseen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että urheilijan tulee hallita riittävän hyvin omat motoriset taidot ja tasapaino/liikkuvuus/notkeus, reaktiokyky sekä liikkeiden erottelu- ja yhdistelykyky tulee olla urheilijalla olla riittävän hyvällä tasolla, jotta mm. turhilta loukkaantumisilta vältyttäisiin.

Ennen vaativimpien hyppyharjoitteiden suorittamista (mm. pudotushypyt korokkeilta jne.), harjoittelussa olisi hyvä hyödyntää kevyitä reaktiivisia harjoitteita kuten hyppynaruharjoitteita, viivahyppyjä tai porrashyppyjä. Tämän jälkeen harjoittelua voidaan progressiivisesti kehittää astetta haastavampaan suuntaan lisäämällä harjoitteisiin erilaisia paikoiltaan lähteviä hyppyjä, kuten esim. vauhdittomat pituus-, kyykky- ja askelkyykkyhypyt. Kaikissa hypyissä tärkeimäpänä ydinkohtana on hyppyjen monipuolisuuden, matalien suoritustehojen ja toistomäärien lisäksi keskittyminen oikeaan suoritustekniikkaan. Kun urheilija hallitsee hyppy- ja alastulotekniikat riittävän hyvin sekä voimantuottotaso on riittävästi kehittynyt, niin harjoitteluun voidaan liittää vaativimpia hyppyharjoitteita. Näitä vaativimpia hyppyharjoitteita voi toteuttaa loistavasti erilaisilla boxeilla ja korokkeilla, joista videosisältöpäivityskin on toteutettu fysiikkakirjastoon.

Plyometrisen harjoittelun harjoitusvälineitä

Katso ja tutustu erilaisiin plyometrisen harjoittelun harjoitusvälineisiin >>>