Rumble roller – 38 harjoitusvideota

helmikuu 11, 2015 in Fyysinen harjoittelu, Harjoitusvälineet

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjastoon on päivitetty 38 rumble roller harjoitusvideoita. Osa harjoitteista on nähtävissä myös ilmaiseksi rekisteröityneille käyttäjille. Käyttäjät voivat rakentaa harjoitteista omia harjoitusohjelmia ja tulostaa niitä itselleen vapaasti.urheiluvalmennus.fi

Rekisteröidy ja katso videot >

Tilaa aidot RumbleRoller® tuotteet täältä >

Rumble Roller ja rollaus

Rumble roller on tällä hetkellä yksi suosituimmista harjoitusvälineistä Suomessa. Jotkut ovat nimenneet Rumble rollerin osuvasti “Jyräksi”, johtuen siitä miltä harjoitusväline näyttää.

Foam rollaus eli putkirullaus on omatoimista hierontaa rullamaisella apuvälineellä ja se on kasvattanut suurta suosiota viimeisen kolmen vuoden aikana sekä urheilijoiden että kuntoilijoiden keskuudessa. Putkirullauksesta on tullut suosittu tapa huoltaa kehon lihaksia ja jotkut tekevät sitä jo säännöllisesti joko ennen harjoittelua tai harjoituksen jälkeen. Putkirullauksen lisäksi suosiota on kasvattanut myös ns. TriggerPoint-hieronta rumble rollerin tyylisillä rullamaisilla apuvälineillä, joissa on kohollaan nystyröitä.

Rumble roller harjoittelu

 

Foam rollaus harjoittelussa rumble rollerilla ei ole aina tarpeellista käydä kaikkia kehon osia läpi. Parhaiten tulosta saat säännöllisellä ja johdonmukaisella rollausharjoittelulla kun keskityt niihin kehon osiin ja harjoitteisiin,  jotka antavat sinulle eniten helpotusta lihaskipuihin. Esimerkiksi paljon toimisto- ja istumatyötä tekevälle alaselän alueella tapahtuva rullaus muutamia minuutteja päivittäin, auttaa laukaisemaan lihaskipuja. Juoksijalle hyviä harjoitusliikkeitä ovat taas pakaran, IT-jänteen ja pohjekalvojen alueilla tapahtuva rullaus.

Rekisteröidy ja katso videoita >

Tilaa aidot RumbleRoller® tuotteet täältä >

 

Aloita harjoittelu hitaasti ja rauhallisesti. Ei ole väliä kuinka paljon kulutat aikaa harjoitukseen ja toistoja ei tarvitse laskea. Tavoitteesi on yksinkertaisesti lisätä niiden lihasten notkeutta ja pituutta, joita rullailet. Jotkut harjoitteista saattavat tuntua yllättävän tuskallisilta ensimmäisillä kerroilla, mutta jo muutaman viikon kuluessa lihaskudosten laatu paranee ja samoista harjoitteista tulee paljon miellyttävämpiä suorittaa.

 

Muista rentouttaa rullattavaa lihasta. Älä venytä. Hengitä normaalisti suorituksen aikana. Rullaa erittäin hitaasti ja pyri ”skannaamaan” kehon ja lihaksen kipupisteitä rullauksen aikana. Pysäytä rullausliike aroissa kohdissa tai kipupisteissä useiksi sekunneiksi ja anna rumble rollerin kuoppien uppoutua syvemmälle lihakseen. Vähitellen tunnet kuinka lihas alkaa ”löysentymään” ja kipu alkaa hälvenemään. Voit jatkaa liikettä samalla lihasalueella ja etsiä uusia kipupisteitä tai arkoja alueita.

 

Sivuttain rullaaaminen ja ”rokkaaminen” antaa rumble rollerin kohollaan oleville nystyröille mahdollisuuden kaivautua juuri tietyssä kohdassa lihaksessa syvemmälle eri suunnista. Se tekee hieronnasta intensiivisempää ja kohdistaa samalla enemmän painetta lihakselle.

Rekisteröidy ja katso videoita >

Tilaa aidot RumbleRoller® tuotteet täältä >