Vastusnauhaharjoittelu osa 1/2

maaliskuu 19, 2015 in Fyysinen harjoittelu, Harjoitusvälineet

vastusnauhat minibandVastusnauhat eli minibandit ovat suosittuja ja tehokkaita harjoitusvälineitä urheilijoilla ja kuntoilijoilla.

Perinteiset  vastusnauhat ovat ohuita 22cm pitkiä ja 5cm leveitä vastusnauhoja (”looppi”), jotka venyvät yli 2 kertaa oman pituutensa verran. Niistä on olemassa 4 eri vastustasoa keltaisesta (kevyin vastus) mustaan (raskain vastus). Lisäksi pidemmille, yli 180cm ihmisille on tarjolla uusia XL vastusnauhoja, joiden loopin pituus on hieman pidempi.

Vastusnauhaharjoittelulla voit kehittää ylä- ja alavartalon voimaa ja stabiliteettia. Ne soveltuvat erinomaisesti askellusharjoitteisiin, jalkojen loitonnus- ja olkapään stabilointiharjoitteisiin sekä jalkojen ja lantionseudun lihasten aktivointiin.

Vastusnauhaharjoittelu toimii myös loistavasti ennaltaehkäisevänä harjoitteluna lantio-polvi-nilkka linjauksen korjaamisessa ja auttaa siten ehkäisemään yleisen eturistisidevamman syntymistä.

Tilaa vastusnauhat täältä >>>

 

Vastusnauhaharjoittelun liikekirjasto ja videoharjoitteet

InnoSportin fyysisen harjoittelun harjoitekirjastosta löydät yli 20 videoharjoitetta vastusnauhaharjoitteluun. Lisäksi vastusnauhaharjoittelun osan 2/2 yhteydessä julkaisemme lisää uusia vastusnauhaharjoittelun videoita. Kaikki videoharjoitteet soveltuvat jääkiekkoilijoille, salibandyn pelaajille, jalkapalloilijoille tai kenelle tahansa joukkue- ja yksilölajien urheilijalle vammojen ennaltaehkäisevään tai ylä-ja alavartalon voiman sekä stabiliteetin harjoitteluun.

Valmentajana pystyt rakentamaan nopeasti ja helposti oman harjoitusohjelman vastusnauhan videoharjoitteista fysiikkakirjastossa. Voit tulostaa sen mukaasi harjoitukseen tai lähettää sen sähköisesti urheilijoillesi. Suunnittelemasi harjoitusohjelma jää sinulle muistiin palveluun, ja voit hyödyntää sitä nopeasti uudestaan tai muokata sitä myöhemmin uusilla liikkeillä.

Rekisteröidy ja katso harjoitevideoita ilmaiseksi >>>