InnoSport

Nopeusharjoittelu vastuksella ja avustuksella

toukokuu 20, 2015 in Fyysinen harjoittelu

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjastoon on päivitetty yli 40 uutta harjoitusvideota nopeus- ja liiketaitoharjoittelumalleista, joissa käytetään apuvälineenä erilaisia vastuskumi & vyö yhdistelmiä liikkeen vastustamiseen ja avustamiseen.

Harjoitteissa keskitytään erityisesti juoksuliikkeen jarruttamiseen, suunnanmuutosnopeuden kehittämiseen ja ykkös-askeleeseen (liike-askel) vastuksella ja avustuksella.

Rekisteröidy ja katso malliharjoitteita fysiikkakirjastosta >>

Muutama malliharjoite InnoSportin YouTube-kanavalta:

Apuvälineenä käytettävät harjoitusvälineet

Harjoitusvälineenä on käytettynä kolmea erilaista vastuskumi & vyö yhdistelmää, jotka mahdollista hieman erilaisen liikkeen vastustamisen ja avustuksen harjoittelussa.

1. Gamespeed360 harjoitusväline  vastuskumit vastusvyö

– ehdottomasti monipuolisin harjoitusväline nopeus- ja liiketaitoharjoitteluun vastuksella ja avustuksella, koska vyö-yhdistelmiä useita erilaisia

– vyöt mahdollistavat vastuksen kaikista suunnista liikkumisen suhteen

– vyön kiinnittäminen lantionseudulle

2. Vastuskumi & vyö 

– tukeva ja vahvarakenteinen vyö, jonka taka- ja sivuosaan pystyy kiinnittämään vastuskumi

– mahdollistaa liikkeen vastustamisen ja avustuksen takaa ja sivusta

– vyön kiinnittäminen lantionseudulle

3. Reiden ja lonkan vetäjä 

– 2 pienempää vyötä, jotka kiinnitetään polven yläpuolelle reiteen

– vastustaa ja avustaa liikettä reisien tasolta

InnoSport

Vastusnauhaharjoittelu osa 2/2

toukokuu 15, 2015 in Fyysinen harjoittelu, Harjoitusvälineet

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjaston sisältöihin on lisätty 27 uutta harjoitevideota vastusnauhaharjoittelusta. Vastusnauhaharjoitteita löytyy nyt yhteensä 49 erilaista videota. Väline on yleisesti käytössä aikuisten ja nuorten harjoittelussa. Sen avulla harjoitat jalkojen sekä lantion seudun lihaksia sekä parempaa liikehallintaa.

Vastusnauhaa käytetään myös aktiivisesti jalkapallon ja jääkiekon liigatasolla luistelu- sekä potkuvoiman kehittämiseen.

Alla sisältöpävityksen 2 esimerkkiä.  Toisessa kehitetään liikehallintaa sekä tasapainoa. Toisessa polven hallintaa ja voiman kehittämistä (ennaltaehkäisevää harjoittelua eturistisidevamma).

Vastusnauhat verkkokaupasta

Fyysisen harjoittelun harjoitekirjasto